Vill man ha goda resultat av sin träning så behöver man också tänka på vad man äter och kanske till och med ändra på sin kosthållning. Låter det jobbigt? Vi svenskar börjar bli alltmer bekväma när det gäller kosten och till exempel så äter vi mer snabbmat nu än någonsin. Men måste det vara så komplicerat att äta hälsosamt? Dej, egentligen inte. Att äta mer frukt och grönsaker är en bra ide. Dra ner på fettet och snabbmaten är en annan bra ide och gör man så är man på god väg.

Välja bort och välja rätt

Man kan börja med att stryka vissa osunda maträtter och drycker ur sitt liv eller åtminstone dra ner konsumtionen. Läsk till exempel. Läsk innehåller otroligt mycket socker och vill man se resultat av sin träning kommer man att göra det snabbare om man begränsar sin konsumtion av sockerbomber som läsk. Att lägga av helt med läsk och godsaker kanske inte låter som en lockande ide men att begränsa intaget till en dag i veckan kan fungera även för den mest passionerade gottegris. Inför Lördagsgodis. Ett liv med träning utan belöningar i form av bakverk och snacks skulle nog inte hålla så länge så tillåt dig själv att frossa i godsaker en dag i veckan. Gör du så kommer du att se resultat av din träning i form av en slankare kropp och mer muskler.

Sex till åtta skivor limpa per dag

Under 80-talets glada dagar försökte socialstyrelsen få folket att äta sundare och på bussarna och i TV kunde man få rekommendationer som att “äta sex till åtta skivor bröd per dag”. Det rådet är inte bra och socialstyrelsen skulle aldrig rekommendera det nu med den kunskap man nu mer har om mat och näring. Men “ät fem frukter och grönsaker per dag” var en annan av deras rekommendationer och den håller än idag.